tisdag 14 april 2015

Hamnen och lydnad

Långt gos i sängen innan det var dags att gå upp. Vi körde 3 omgångar med 'burkbanan' och tandvisning, hålla apportbocken och apportera toarulle. Även några Sitt, Stå, Ligg.

Sedan var det lugnt tills jag åkte till jobbet och då följde Panda så småningom med sambon till hamnen för lite socialträning. Jag hämtade henne därifrån efter lunch och hann vila lite innan vi sedan drog till gemensam lydnadsträning på en grusplan.

Vi var 3 andra hundar idag och det var helt perfekt! Vi kunde både gå nära vid Fotgående för att få störning men sedan också jobba en bit bort för att minska på magnetkraften. Hon har bra fotgående nu och håller blicken stabilt på mig. Vi gjorde också läggande under gång vilket gick bra idag och provande ställande en gång, men den satt inte alls så hem och öva mer på kommandot Stå. Vi gjorde en inkallning med 2 av hundarna ca 3 m från Panda på ena sidan och den andra hunden ca 10m på andra sidan, och hon fixade det galant! Blickade snabbt åt ena sidan men brydde sig sedan inte alls om dem!
Vi gjorde också platsliggning i 1min och även detta gick bra idag; jag ska stirra henne i ögonen för att hon ska ligga kvar verkar det som.
Apportbocken fick hon också hålla i och hon gillar den. Två av de andra fick låna den och då var det som att hon ville ha den lite extra mycket.
Satt sedan passivt och pratade en stund i slutet innan jag och den ena hunden tog en avslutande promenad.

Mycket rolig träning och duktig o lyhörd Panda!

Panda testar nya stolar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar