lördag 11 april 2015

Busspringtur, lydnad o havsrundan

Efter långt morgongos i vanlig ordning ( det är alltid jag som tillslut ger upp, aldrig hon) snörade jag på mig joggingskorna och drog ut på en tur med Panda. Vi joggade ca 1km till en stor gräsplan där hon kopplades lös och sedan började mina intervaller: försöka springa bort från panda med giringar o allt annat tillåtet. Jättekul tyckte vi båda o jag fick upp pulsen rejält! När jag stannade kom hon väldigt nära och ville bli klappad. Och sen drog jag iväg igen. Vi brottades även lite vilket gick bra utomhus idag också. Och så hittade hon en stor pinne som hon fick sitta Fot bredvid mig, Stanna där på kommando medan jag kastade pinnen. När jag sa varsågod sprang vi båda mot pinnen och hon hann först varenda gång, men kom då direkt men pinnen till mig för kamp eller liknande. Mysigt! Vi varvade dessa ett bra tag tills jag var alldeles svettig o panda flåsig. Sedan sprang vi ca 2km i lugnt tempo för att varva ner oss båda. Hela vägen hem travade panda bakom mig med tungan hängandes på sidan.

Efter frukost satt vi på verandan nästan 2h, jag solade och hundarna tog det lugnt. Vi vilade lite och gick sedan havsrundan med sambo o gammhund. Trött vovve sedan som sov några timmar hemma.

Innan middagen tränade vi kökslydnad i dryga halvtimmen med Sitt och Stå som satt bra. Vi gjorde en snabb markering, snabba lägganden, lite hantering, stå på bakbenen.

Stå på bakbenen på eget initiativ:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar