fredag 10 april 2015

Promenad, lydnad o passivitet

Idag har Panda varit lite krasslig tror jag, eller inte sig själv. Från att hon vaknade imorse har hon inte kommit till ro riktigt. Vanligtvis sover hon alltid om vi inte gör något tillsammans. Imorse stod hon i hallen o stirrade på mig, gick o la sig på kommando men ställde sig sedan upp igen inom kort. Vi tränade lite innan frukost med hemmalydnad där vi körde på Sitt, Ligg, Stå där hon satte Stå supersnabbt! Sömn gör underverk som jag märkt tidigare! Vi körde även markering samt lite annat såsom upp på mage etc.

Efter frukost kräktes hon efter någon halvtimmes vila och var lite uschlig. Hon fick bara vara till lunch då vi åkte och gick havsrundan där hon var pigg o lyhörd som vanligt. Jag provbusade med henne men hon kommer bara springandes och sätter sig framför mig. Hemma busar vi ju massor men på promenaderna tror jag att hon är så inlärd med att det är bus om jag springer (jagar mig men inte med kroppskontakt) eller om jag har en leksak. Bra om jag kan få in bus med bara mig som belöning till lydnadsklass 1.

Efter promenaden stod vi utanför terminalen i solen en stund för att invänta färjan och alla dess passagerare som skulle passera framför oss. Det fixade hon fint! Hon hittade även ett nytt ställe att sitta på som kan ses nedan; snett och halkigt men hon trivdes.

Vi gick sedan in i terminalen och körde lydnad där hon gjorde fint fotgående flera omgångar, Stanna, inkallning och läggande under gång. Vi körde ca 20min i ett svep och hon ville bara köra mer men jag avbröt där.

Vi vilade lite hemma och körde sedan lite hanteringsträning och lite lydnad.

Sedan skulle jag jobba en snabbis och då tog vi en kort promenad innan dess, där hon var jobbig. Stressade upp sig över alla löv som blåste omkring, morrade på en kille som satt på en sten och hetsade mot en hund. Trött tror jag att hon var så vi vände snabbt om och passivitetstränade utanför mitt jobb istället en halvtimme.

Havrundan:
Snett o halkigt spanarläge:
Passivitetsträning där hon inte riktigt kom ner i varv:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar