fredag 5 juni 2015

Fre: promenader

Jag o vovvarna började dagen med en havsrunda redan kl 5.30; vi var ensamma där. Panda var dock inte riktigt nöjd av detta utan verkar ha något i kroppen som har med könsmognaden att göra. Hon sov en kort stund när vi kom hem men sedan var det full fart igen med att störa gammhunden och jaga svansen och stöka runt. Efter frukost åkte jag o jobbade en stund och när jag kom hem såg jag att hon hade sovit djupt (ögonen är smala de gångerna) , men så drog det igång igen med stök. Just innan lunch bestämde jag träff med en vän för att gå en skogsrunda för att Panda skulle bli riktigt trött och sova bort trotsen istället. Det blev drygt 1,5h med många pauser för fotning av Panda där hon fick stå stilla i olika positioner eller komma på inkallning där fotografen satt mitt i inkallningsspåret så att hon fick springa förbi innan hon kom till mig. Bra träning.

Sedan var det en trött Panda som sov nästan resten av dagen. Vi tränade lite smålydnad hemma och var ute i rastningshagen men lugnt i övrigt.

Fina bilder av Eva Liedgren:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar