lördag 6 juni 2015

Promenad o terminalträning

Dagen började med havsrundan för mig o vovvarna, där vi även övade på att panda ska runda gammhunden. Det fungerade två gånger av två prövade men gammhunden var dålig som statist då han hade svårt att sitta stilla. Det ska vi öva mer på. Nu när han knappt hör något är det bra om hon kan valla in honom vid behov, och även bra om vi skulle valla med henne någon gång.
Jag provade också att hon skulle runda ett däck som låg slängt på vägen, men då valde hon istället att springa fram, lägga upp en tass på det och titta på mig. Ingen aning var hon fick det ifrån.

Sedan var det en trött Panda som sov ända till lunch då vi åkte till hamnen för träning o hämtning av sambo. Vi tränade uppe i terminalen där endast en glasvägg skiljer alla 200-300 passagerare som ska av båten och oss och då passade jag på att utställningsställa henne, och köra en massa andra kommandon för att hon inte skulle bry sig om alla människor som gick eller barn som tryckte sig mot glasrutan. det gick kanon! Trots att det även var två hundar på nedervåningen som skällde o gnällde och som hon egentligen var intresserad av.

Lite intressant när vi skulle gå ut efter att sambon kommit och vi skulle passera de båda hundarna: jag gick med gammhunden först och sambon gick efter mig med Panda. Hon blickade då inte ens åt hundarna utan ville bara streta till mig. Intressant!

Hemma har det bara blivit tuggpinnemys o en omgång till med att runda gamhunden.

Havsrundan:
 Leta Frolic vid ett av stoppen på havsrundan:
 Trötta o nöjda på väg hem:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar