fredag 5 juni 2015

Ons-tors: sök o bus

Onsdag: Vi gick upp 2 sökrutor där jag skickade Panda 3 ggr. Lite knasig var hon för första gången på söket. Första skicket tittade hon framåt i den riktningen jag ville men när jag skickade iväg henne vände hon. Aldrig gjort tidigare. Jag kallade in henne igen o skickade o då gick allt bra. Vid nästa skick tappade hon apporten, eventuellt om hon tappade den av misstag. Hon försökte sedan leta upp den men hittade den ej, vilket var konstigt, och kom tillbaka till mig utan apport. Sista skicket blev rakt o bra.

Efter vila skickade jag henne 2ggr till, där den första i motvind gick sådär. Hon sprang fram till figgen och tog apporten men stannade på vägen tillbaka och drack o nosade på en fläck, men tog sedan apporten i munnen igen och fortsatte till mig. Andra skicket gick precis som jag ville och då avslutade vi för dagen med sökträningen.

Efter det busade hon och tollarkompisen en stund. Trött vovve.


Torsdag: Hemmaträning och hamnen för Panda under dagen.

På kvällen träffade vi 2 till hundar på klubben för att träna figurantintresse och lite tandvisning. Jag skickade panda 3ggr och första gången strulade hon genom att springa en omväg när hon hade hämtat rullen, inte alls raka vägen. De andra två var dock klockrena så jag ska nog sänka mina förväntningar lite på henne också. Vi busade en massa mellan.
Tandvisning gjorde vi sedan med de två nya personerna och de lyfte båda läpparna vilket gick jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar