måndag 1 juni 2015

Promenad o nytt tricks

Hyfsad vilodag för Panda, vilket i alla fall inte innebar något bilåkande eller träffande av andra vovvar o människor i stor mängd.

Vi började innan frukost med en buspromenad med start på vår äng. Vi stojade med en leksak och jag la in lite smålydnad, som inkallning, ställande under gång och ligg. Jag höll även kvar henne i halsbandet medan jag kastade leksaken, satte upp handmarkering framåt mot leksaken och släppte iväg henne. detta ska nötas in nu så att vallningen i söket blir så bra som möjlig.
Sedan promenerade vi i elljusspåret och en annan runda, med lite koppelträning när panda glömde bort att hon hade det på sig.

Under dagen övade vi in ett nytt tricks, nämligen att gå runt saker. Vi övade på stöveln under dagen och nu på kvällen har jag testat andra saker och hon verkar redan veta att kommandot 'Runda' betyder just det, annars vet man ju inte om hon bara kopplat det till stöveln. Det finns filmklipp på det nedan.
Vi gjorde först ganska lugnt i olika steg med godis men efter lite vila hämtade jag hennes favoritboll och sedan var det tokstojigt här ett tag. jag höll i bollen och bad henne runda stöveln, vilket hon gjorde och då fick bollen kastad till sig. Hon tokrusade då ut i vardagsrummet och jag gick in i köket, och då kom hon rusandes efter och släppte bollen till mig, och så upprepade vi proceduren med kommandot och kastet och rusandet.  Kul träning för oss båda!

På eftermiddagen och kvällen har det blivit två hyfsat korta promenader.

Film på kommandot 'Runda':

Kvällssnacks:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar