söndag 22 februari 2015

Återkomsten o socialträning

Efter dryga 2 dagar i storstan fick jag på nytt träffa Panda igen. Hon blev väldigt glad, och jag med; även om jag försökte spela lite mer avvaktande. Efter lite avkoppling i hemmet snabbkörde vi lite lydnad, och läggande under gång satt klockrent inomhus! Snabbt läggande och inte någon damsadel på henne så långt ögat nådde. Hon väntade fint tills jag kom tillbaka och satte sig sedan upp först när kommandot kom.

Efter det skulle vi människor bada så båda hundarna fick följa med för att social- och passivitetsträna under nästan 2h. Det gick lite i perioder men mestadels bra.

När vi kom hem var det kloklippning, och vi körde en deluxe-omgång då jag vill att baktassarna ska fungera lika fint som framtassarna nu också. Framtassarna ger hon som sagt mig på kommando o håller stilla tills jag klippt då hon får korv. Med baktassarna vill hon ligga ner och då brukar det gå fint med ett klipp och korv, och sedan ska hon dit o smånafsa på kloklipparen. Då får jag bara ta bort den och sitta helt stilla. Hon stirrar då på ömsom på mig, ömsom på korvburken, och sen brukar det gå bra. Ibland blir det nafs fler gånger o då upprepar vi bara. När jag hade klippt klart idag körde jag ett låtsas varv på alla bakklorna där jag började om från började om hon nafsade. Det gick riktigt bra. Överlag är hon ju kanonduktig på att klippa klorna nu, blir en lugn stund för oss båda.

Nu på kvällen har vi legat på mattan i dryga timmen där hon hämtat olika tuggpinnar o leksaker o lagt hos mig, medan hon tuggat på någon av dem och varvat liggställning med allt från magen till benen till bröstkorgen till halsen. Mysigt! Det har jag saknat!

Hittade 2 gamla klipp från när hon var 13veckor gammal:


Badvakterna:

1 kommentar: