söndag 15 februari 2015

Morgonpromenad o löptur

Startade dagen vid havet med en promenad i -15grader och soluppgång; en sådan promenad kan ju inte vara annat än bra! Hundarna skötte sig exemplariskt, och vi mötte samma snälla gubbe som sist men Panda hade bara ögon på mig.

Kloklippning körde vi direkt efter frukost o det gick bra. Sedan fick Panda bara hänga med medan jag ordnade med annat i hemmet innan jag lämnade henne med sambon för att bada lite igen. När vi kom hem var det en trött Panda  som mest bara hade sovit medan jag var borta. Jag hade med mig 2 kompisar som hon inte brydde sig något om direkt, lite svansvift men det var det. Sedan sov hon under hela tiden de var här.

Innan middag repeterade vi lite blandade övningar: utställnings-stå på musmatta, ligga på sidan, snabba Sitt o Ligg för att hindra damsadel, och snabb Fot samt Ligg vid min sida vilket jag gjorde när vi sprang runt i huset och busade så att hon hade farten uppe. Sedan provade jag även Ligg under gång och det fungerade hyfsat. Om jag gick Fot med henne och sa Ligg och samtidigt släppte ner en godis just framför nosen medan jag fortsatte gå så låg hon kvar tills jag kom tillbaka. Det tycker jag ändå är bra med tanke på att det var första gången vi övade den med Fot innan.

Nu på kvällen verkade hon inte vara så trött så vi sprang en runda på drygt 2km där jag nu såg att hon inför varje korsning kikar bak på mig (hon hade selen och sprang framför mig) o då försökte jag ta tillfället i akt och peka med handen och samtidigt säga 'höger' för att det kanske ska trilla in så småningom. Vi stannade då och då och gav godis och gosade lite. Nu sover hon gott igen.

Morgonpromenad:


Alltid vid min sida när jag stannar och fotar något:
Vill-ha-gos-blicken:
Alternativt med lågt huvud om hon ska vara riktigt snäll:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar