måndag 13 april 2015

Burkbana, lydnad o promenad

Idag har vi kört hårt på vår 'nybyggda' burkbana i miniformat! Panda gillar den och är duktig på den! Hon vill dock gärna upp och stå på den men nosar i hålen, ibland flera gånger i samma och glömmer vissa. När hon hittar min vittring (en vante jag lagt ner i en av avdelningarna) så drar hon in ett andetag, sätter sig sedan snabbt och tittar förvånat på mig ( egen tolkning :) ). Och då får hon såklart godis! En gång testade hon att sätta sig ner utan att ha nosat, då tog jag bort burkbanan och satte mig för att jobba en stund. Förutom den gången har hon prickat rätt varenda gång idag.

Detta gjorde henne trött, trots att vi hade riktigt korta träningsintervaller så först vid lunch åkte vi med sambon till hamnen där vi övade lydnad i terminalen med riktigt fint Fotgående, inkallning och en platsliggning som alla gick bra. Dock så var det något som slog slint i skallen på henne tror jag för helt plötsligt kunde hon inte Läggande under gång. jaja, det kommer tillbaka; hon är ju vass på det annars.
Efter det promenerade vi de ca 5 km hem längs havet och bland husen. Stannade o mikrobusade ibland o det går bättre och bättre. Provade även att utställningsstå när det kom en massa lastbilar och bilar som passerade just bredvid oss. Hon kikade på en av dem men stod bra i övrigt.
Vi stannade o vilade en bit på vägen och då ville hon bara kura ihop sig hos mig o bli klappad. Hon fixade att gå på sidan fint när vi passerade människor och gick även förbi 2 skolor och 1 dagis som hon spanade en del på de skrikande, springande och bollspelande barnen.

Sedan sov hon lång tid! Framåt eftermiddagen tränade jag med hennes hjälp där hon fick agera skivstång vid benböj och sedan gjorde jag armhävningarna med en godishög framför mig som hon fick en ifrån då och då. Inte en tillstymmelse till att testa att ta någon godis från högen, den var min. Vi körde lite små andra hanteringsövningar och så burkbanan igen, som vi då filmade ( se nedan).

Trött vovve nu.

Stolt över sin fina godisgivare:
Underredet:
Film på markering i min burkbana:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar