fredag 3 juli 2015

150617-150625: Landstället

Dryga veckan spenderade vi på vårt landställe i Alfta, som är en ganska stor gård med ängarna runtomkring: som gjort för hundar då de kan springa lösa nästan dygnet runt.

Mycket folk var det dessa dagar med mycket stoj. Barn var det många på gården och despelade fotboll mitt framför ögonen och som Panda de sista dagarna blev riktigt duktig på att låta dem vara ifred. Mycket motion blev det då vi gick eller sprang långrundor nästan varenda dag. Lite lydnad blev det men bara korta sekvenser. det vi övade in nytt var dock hopp över hinder för brukset där hunden ju ska skickas från mig över hindret, sättas på andra sidan och sedan hoppa tillbaka till mig. Detta gick kanon och jag är glad att jag tog mig tid att öva på det där, trots trött Panda.
Fast sökrulle på panda o synlig figurant fick vi till vid 3 tillfällen under denna dryga vecka, 2 gånger med vuxen och en gång med ett av barnen vilket var jättebra att få se hur hon tacklade det. Och trots att barnet ställde sig upp när hon kom farande, löste hon ändå uppgiften med att greppa rullen och komma tillbaka till mig.
En av dagarna hade vi hundtävlingarna där barnen var tidtagare o domare. Vi hade godishinderbana, skicka in hund i tält för att leta godis och kalla tillbaka dem, söka godis på gräsmatta samt alla tricks de kunde till tuff bakgrundsmusik. Panda kom delad etta :) Kul hade vi i alla fall!
Hundar gick vi förbi många i hundrastgårdar som finns överallt, och även någon enstaka på tomt. Hon tacklar det jättebra att passera dem fastän de skällde högt.
Beageln på bilderna nedan blev en jättebra flockmedlem då hon oftast ville leka en gång per dag och sedan bestämt sa till att nu fick det vara nog. Då låg de alla bara o vilade tillsammans.

Här kommer massa bilder från våra dagar där.

Första busdagen:
 Våra ängar runt gården:
 Gården i bakgrunden:
 På en av våra springturer, denna 8 km: 
 Uppställning under löpturen:

 På fisketur vid en tjärn:
 Gänget på ängen:
 På midsommarafton i parken:
 Bus på gården:
 Brottningsbus:
 Jagabus:
 Bad; ännu är inte första simtaget taget:

 På en av alla promenader vi gjort, som längst nästan milen och det fixade hon bra:
 barnvakt:

1 kommentar: