lördag 28 februari 2015

Grisbus o ringträning/socialträning

Imorse fick Panda träffa griseknoen för första gången, film finns nedan. Hon gillade honom mycket. Gammhunden desto mindre som inte gillar stoj inomhus.

Kring lunch fick hon träffa en annan ny leksak jag köpte dagen innan: en pälsig kanin som pep. Den tyckte hon var hyfsat kul men väldigt kul då jag sprang runt med den och gav henne kommandona Fot eller Ligg, och när hon gjorde kommandona fick hon jaga den en bit innan vi kampade. Kul träning! (och hon ligger bra vid dessa högenergipass, inte alls i damsadel)

Sedan tuggade hon märgben o så verkade det som att hon satt något i halsen, då hon började svälja intensivt o kom fram till mig med uschlig blick o hållning. Jag blev orolig och vi gick ut, där hon började vräka i sig gräs. Snart kräktes hon upp hela frukosten, och sambon sa senare att hon inte hade velat äta upp köttkrossen imorse, bara torrfodret så det måste varit något dåligt med den tillsammans med felsväljningen.

Vi hade bokat inomhushallen för ringträning tillsammans med ett nytt gäng och jag åkte dit i tron om att Panda skulle vara för trött för att kunna vara med, men hon var pigg igen o skötte sig utmärkt hela 2h! Lyssnade fint på mig och ville vara nära. Skällde några gånger men inte på hetsigt sätt, och då jag ignorerade slutade hon efter ett kort tag. Vi provsprang som på utställning, eller jag lunkar fram då hon travar som bäst då utan att hoppa, och ställde upp henne.
Sedan körde vi även lite Fotgående och andra kontaktövningar, och en massa bus. Sista halvtimmen tränade vi bara passivitet och då la hon sig ner och vilade (och ibland busstirrade på tollarkompisen).

Duktig tjej idag också!

Första mötet med griseknoen:

Efter en stunds lek när gammhunden tycker att det börjar gå för långt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar