onsdag 18 februari 2015

Lydnad o socialträning

Dagen började med att jag insåg att panda hade sovit hela natten nere i hallen! Igår kväll när sambon skulle till jobbet vid 22.30 ville hon med, så jag fick somna på egen hand. De kom hem kring 01-tiden o efter det sov hon i hallen.

På morgonen tränade vi lite läggande under gång igen o vänstersvängar. det förstnämnda gick bra, det sistnämnda ej. Vi tränade även lite Håll o Loss med leksaksbollen som belöning när hon höll tills jag sa Loss.

Vi åkte lite bil för att kolla till en vak och när vi kom tillbaka körde vi lydnadslek ute i rastningshagen. Jag kastade snöbollar men med olika kommandon innan: Fot, Ligg eller vänta. Ibland efter Vänta fick hon stanna kvar medan jag smög fram och när jag nästan var framme sa jag Varsågod och hon kastade sig på den. Jättekul o jättesvettigt!

Dagen i övrigt har bestått av socialträning då jag haft två arbetsmöten hemma med totalt 6 personer som kommit i olika omgångar. Mycket duktig Panda då! Hon reagerade på dörren när de första kom men så fort jag slängde ut godis så åt hon upp dem o sen var hon inte ens framme o nosade på dem. Samma sak när övrigt gäng kom. Tiden som vi hade möte på sov hon bara i vanlig ordning.

På kvällen skulle Panda ha fått busa med sin tollarkompis o sedan gått på hundcafé, men hon har fnyst hela dagen o mer när hon rör på sig så vi tog bara en koppelpromenad. Förmodligen bara en lättare förkylning då hon inte verkar allmänpåverkad. Passar ju bra när jag ändå ska resa iväg några dagar så får hon vila rejält.

Panda med tuggpinnen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar