måndag 2 februari 2015

Lydnad o passivitet/socialträning

Dagen började med träning i inomhushallen kl 9 med 3 andra vovvar. Vi hade egentligen en riktig utmaning då Panda inte hade bajjat på morgonen som hon alltid gör, var lite stressad då hon märkte att vi skulle iväg direkt hon vaknade o att hon inte fick någon frukost innan. Men vi fick till en riktigt fin Fot och inkallning. Fot kör jag bara några korta steg nu och satsar mycket på att leka in Foten som jag gör hemma, så att hon bara hoppar in och vill till min vänstersida. Det blir väldigt mycket roligare för mig också.

Vi delade upp tiden så att vi kunde ha hundarna lösa emellanåt och det passar oss bra, kopplet trasslar bara.

Vi busade även kring en agilitytunnel som var på plats och det var bra att se att hon inte brydde sig nämnvärt om den trots att det var ett bra tag sedan vi testade den.

Vi fick till en tandvisning av ny person som hon skötte bra samt att hon satt bunden riktigt lugnt medan jag gick iväg på annat håll. Vi fick även tillbaka den utlånade apportbocken som hon fick hålla kort 4-5ggr så den ska vi öva lite mer på nu en period.

Jag gillade att hon pausade rejält när vi gick bort till vår hörna, med huvudet ner i marken emellanåt.

Jag tar med mig att jag ska vara ute i ännu bättre tid innan så att jag hinner rasta även om hon inte kör den vanliga rutinen.

Efter träning gick vi en promenad och busade sedan i snöyran, mycket uppskattat. Kul att se att Panda emellanåt valde snöbus med mig framför favoritvalpkompisen! Annars brukar jag vara andrahandsvalet när han är med.

Efter det har hon sovit mycket, men vi gjorde två sökomgångar med gammhunden efter lunch där de fick söka skinka.

På kvällen följde hon med till klubben där tanken var att hon skulle passivitetsträna men det blev socialträning istället då det var massor av folk som både ville prata med mig och klappa henne. Det blev en halvbra stund. Hon hälsade på många och fick acceptera att det var folk överallt men jag upplevde henne aningens stressad.

Snöbus:

Klubbenhäng:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar