torsdag 5 februari 2015

Snöpromenad o hamnen

Morgonen började tidigt o Panda o gammhunden följde med mig ner medan jag åt frukost och fixade mig, dock sovandes i den mörka hallen. Efter rastning tog jag med Panda upp till sovrumet o sambon och hon visade väldigt bestämt att hon inte ville vara där. Hon har fått något emot sovrummet som vi inte riktigt vet vad. Eller om det bara är en ny fas som snart går över.

När jag kom hem just innan lunch hade hon varit ensam en stund och hon fick lugnöva hemma utan att egentligen ha blivit så aktiverad idag; bra att hon lär sig det också. Hon får vila när vi vill att hon ska vila, och inte bara när hon behöver det.

Efter det tog vi bilen till golfbanan där vi hade tänkt att strosa runt över de öppna vidderna men det var ju snö upp till låren så det blev en kort, svettig tur med flera snökastningsstopp. Sedan tog vi en promenad i villaområdet just bredvid där snömängden var lite mer resonlig,

De kommande timmarna spenderade hon sedan i hamnen där det bjöds på folk och annat stoj.

Vi repeterade Buren en gång när vi kom hem och nu sover redan vovvarna.

Resonlig väg(tyckte jag):
Icke-resonlig väg(tyckte inte Panda):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar