tisdag 24 februari 2015

Utställningsträning, hamnen, sök o bus

Innan frukosten körde vi hårt på utställningsstå där jag vill ha henne på den platsen jag vill att hon ska stå på (hon girar gärna bort med rumpan från mig) och har nu även börjat lägga till att jag ska lägga en hand eller stryka henne på olika ställen på kroppen medan hon fortsätter titta på min hand. Hon var duktig imorse!
Sedan fick hon o gammhunden söka skinka i vardagsrummet och de jobbade länge; bra uthållighet på nosarna o hon lokaliserar godisarna bra nu.

Sedan åkte hon till hamnen med sambon där hon träffade schäferkompisen, sov och busade på kajplatsen.

Kl 16 hade vi sedan stämt möte med Pandas nya cattledogkompis. Vi var lite tidiga så vi övade en inkallning från ca 20m med jättefin ingång. Sedan provade vi även en läggande under gång vilket hon gjorde perfekt först och låg kvar, men så när jag gick lite till så reste hon sig o fortsatte fotgåendet. Synd! Jag gjorde om det en gång till o slängde ner en godis direkt hon la sig och då låg hon kvar fastän jag fortsatte en bit bort.
Sedan kom kompisen o vi gick vår havsrunda där de fick busa järnet. Kul! Men de är riktigt duktiga på att släppa varandra också. Panda har skallen med sig när hon är med honom och det är skönt.

Sedan gick vi in i terminalen där vi först övade lydnad på varsitt håll, där det ju blev bra störning från den andra. panda brydde sig nästan inte alls om honom faktiskt utan gick fint i Fot o stannade bra. Hon var dock slö i skallen märkte jag och det var mest bara bra att se att hon kunde fokusera på mig trots störning o trötthet. Sedan fick de söka godis i terminalen, och Panda jobbade järnet med nosen medan kompisen mest gick o nosade henne i rumpan. Men hon behöll fokus ändå.
Sedan blandade vi bus med att kalla in dem och öva utställningsstå och tandvisning. Kompisen matte fick också provvisa henne i Stå o hon lyssnade jättefint!

O kompisen som är 1,5år är 47cm i mankhöjd o Panda är faktiskt nästan lika stor så det blir nog en rejäl kicka.

En trött Panda la sig bara ner vid bilen o har gjort det sedan dess.

Kompisarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar