tisdag 3 mars 2015

Hemmafix, hamnen o löp på gång?

Direkt vi vaknade idag så signalerade gammhunden att något är på gång med Panda. Hon kissade 4ggr i snabb takt på morgonen o ville inte riktigt göra någonting alls utom att titta på mig o gosa. Gammhunden vankade runt o tog hand om alla ställen hon suttit eller legat på. Så snart är nog löpen igång.

Efter frukost åkte hon iväg till hamnen med sambon för rastning o pussar med schäferkompisen. Jag hämtade henne några timmar senare för rastning igen, och hon är så himla glad i alla människor hon ser; både kända o okända.

Hemma tränade vi lite lätt lydnad med Vila och tassarna på dynan och alla 4 tassar idag! Hon har inte riktigt fattat det men svansen går fram o tillbaka medan hon tänker hur hon ska göra för att få fram klicket. Hon fick också söka toarullen i 4 olika rum men kanonresultat; hon är så duktig både i uppletandet och i att lämna över dte till mig. Hon håller även kvar tills jag säger Loss, trots att jag tar tag i rullen innan.

Nu på kvällen tog vi en längre kvällsrunda, första biten med sambon o gammhunden och när de svängde av hemåt blickade hon inte ens bak på dem. Var det inte vallhund hon ska vara? :)
Vi promenerade i mysigt tempo där hon är riktigt duktig i koppel nu, och mötte en stavgångsperson och en hund på bara 1,5m. Hon var intresserad som igår men inget skall eller annat.

Panda med schäferkompisen:

Panda i dimmig hamn:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar