lördag 7 mars 2015

Social myspromenad o nattbesök

Fredagen började med kort hemmalydnad innan det bjöds till havspromenad i strålande sol med 2 kompisar: en med barn i barnvagn o en med staffekompisen. Panda skötte sig bra som en hund bara kan sköta sig! Satt bredvid mig o väntade när jag stannade o pratade med kompisen o när staffekompisen hoppade ut från bilen när de kom så reagerade hon inte ens. Vi mötte hundar o människor på vägen som hon inte brydde sig om och när vi hade promenerat färdigt stod vi ca 45min vid bilen o pratade (o tränade passivitet) o då ville hon bara sitta vid mina fötter eller bli klappad lite, Trots att 2 jakthundar tränade bara ca 100m ifrån oss.
Vi stannade o tog ett foto med hundkompisen o barnet, och då gick hon försiktigt fram till barnet o gav en puss på kinden innan hon satte sig för att bli fotad.

På eftermiddagen kom hennes nattkompis: tollaren. De fick börja med att sitta i bilen i varsin bur medan jag bara satt med ryggen mot dem o njöt i solen. De somnade tillslut bakom mig o då tog jag ut tollarkompisen på promenad. När vi kom tillbaka satt jag med dem i bilen en stund igen för mer passivitet innan jag tog ut Panda på promenad. Hon har blivit väldigt arbetssamt inriktad sedan hon gick in i löpen: har full koll på mig men vill liksom gå framåt. Precis en sån träningskompis jag vill att hon ska bli!
Vi tog det lugnt i bilen igen med min rygg mot buren innan sambon slutade sitt jobb och de fick busa av sig inne på hamnområdet. Det gjorde de rejält o trötta, smutsiga o blöta fick de en dusch där också.

På kvällen somnade de utan problem efter att de blivit tillsagda ett par gånger om att de inte fick busa inomhus. Panda fick även öva sig i att få maten serverad med ytterligare en till hund närvarande samt att det var en annan som ville ha hennes ben o leksaker (gammhunden bryr sig ju inte om dem). De diskuterade någon gång om märgbenet men skötte det snyggt.

Havspromenad dagtid:

Havspromenad i solnedgång (som inte syns):

Icke-vacker bild på kompisarna, som dock var bra p g a att de var mitt inne i bus men ändå kan kontrolleras att sitta stilla tills jag sa ok igen. Samt att det visar hur smutsiga de var:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar