söndag 22 mars 2015

Socialträning o lite sök

Sista natten för våra nattgäster och Panda valde att sova rejält nästan hela förmiddagen. Vi hann börja testa att lära in hoppa upp på ryggen (från ståendes på alla 4) och det kommer gå inom kort. Hon tar gärna upp tassarna på ryggen och kan även komma upp med alla 4 men stannade bara kvar där en gång, de andra gångerna hoppade hon ner igen. Detta lär hon sig snabbt tror jag! Och då blir det både bra stabilitetsträning för henne (lite pilates o träning för alla småmuskler) samt att hon kan vara extra vikt när jag gör armhävningar.

Vi klippte även framklorna på förmiddagen och bakklorna på eftermiddagen. Gick helbra! Snabbt och hon gav mig framtassarna på de flesta klippen.

Vi människor åkte iväg o badade isvak igen och då fick hon komma med ut när vi stod och drack nyponsoppa efteråt. Hon var hellugn och la sig bara lugnt ner i mitten av människoringen.

Efter det rastade jag dem i hamnen samt lät dem söka godisar på 2 ställen inne i terminalen, men då märkte jag att denna helg nog hade kostat på för hon var seg i skallen.

Sedan har hon sovit resten av dagen, med undantag för lite mysbrottning som vi gjorde en stund innan middagen.

Panda o gammhunden på bryggan (med dagens isvak i bakgrunden):

Gosdjuren sov tillsammans idag, med tassen på huvudet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar