onsdag 4 mars 2015

Hemmalydnad o skogsbus

Dagen började tidigt för mig o hundarna, då jag jobbade tidigt idag. Men vi hann ändå med ca 20 min hemmalydnad innan jag åkte där vi framförallt körde Utställningsstå och nya tricket Alla Tassar på Plattan; alla 4 tassar idag också och kul att se att hon verkligen försöker för att få godisen och framförallt jobbar massor med bakbenen. Vi gjorde även en hakan i marken som hon gillar och att få snabba lägganden för att undvika damsadel.

När jag kom tillbaka stod sambon o borstade Panda o hon hade en lika stor hög med päls som hon är hög själv; förstår inte var all päls ryms! Vi gick in och tog det lugnt ett tag innan vi körde lite mer lydnad där vi satsade på snabba lägganden, och vi filmade för att jag ska få se det också. På andra läggandet på filmen la hon till en egen hakan i marken också, se nedan.

Sedan drog vi ut på långtur i skogen vilket var ett tag sedan nu! Vi började på härliga myren just utanför dörren där det bjöds på snö där vi kunde busa o köra Vänta o Ligg innan snöbollskast. Hon var härligt lyhörd och kommer på egen inkallning till mig så fort jag stannar. Jag provade att tappa min vante 2ggr också, och första gången såg hon det själv och vände om för att hämta den till mig. Andra gången var hon längre fram men sprang efter den då jag sa Apport och pekade. Hon såg den inte direkt då men drog på nosen direkt och letade och letade då hon förstod att det var något, men inte vad, som hon skulle hämta till mig. Hon blev så glad när hon såg/kände vanten o kom med den till mig!

Mysig tur och hon uppförde sig som en riktigt duktig vuxen hund! :)

Film på snabba lägganden:

Stannar jag stannar hon:
Vår i skogen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar