söndag 8 mars 2015

Flockliv, promenader, bus o sök

En väldigt nyttig helg har det varit för Panda med en ny flockmedlem hos sig.

Vi vaknade tidigare än grabbgänget idag också så då gick vi direkt ut i klippskogen där vi hoppade från sten till sten o kutade längs blåbärsriset; en uppfriskande längre morgonprom. När vi kom tillbaka hem övade vi utställningsstå utanför huset, där jag försökte ta en bild själv från sidan, vilket var lite krångligt. Fin är hon i alla fall. Även inne övade vi detsamma med utställningskopplet på.

När de andra vaknade preparerade jag vardagsrummet med massa godisar gömda under mattkant, under soffa, mellan kuddar etc och efter att ha väntat fick alla 3 hundar söka av rummet. Panda är nu mest noggrann av alla o ger sig inte! Tollarkompisen gav upp efter ett litet tag o sprang upp på övervåningen o gammhunden började häscha efter några minuter. Men Panda fortsatte tills jag sa att det var klart.

Efter frukosten låg de sedan alla o sov utan kompostgaller eller något annat o de sköter det så himla bra. Om Panda visar upp sig eller om någon av hanarna råkar komma nära hennes rumpa med nosen lyssnar de direkt på tillsägelse o lägger sig o vilar igen.

Jag lät dem ha tre fototillfällen idag där jag ville ha dem så nära varandra som möjligt o väntades medan jag tog kort; bra träning för dem o kul för mig med massa bilder.

Vi människor åkte o badade i strålande solsken o hundarna fick sedan busa (med den ena i koppel) i hamnen i knappa halvtimmen. De fick också söka två korta omgångar inne i terminalen innan vi gick havsrundan o sedan slocknade de alla när vi kom hem o har bara varit igång till middagen.

Panda i klippskogen:

Utställningsstå (lite konstig vinkel då jag fotar uppifrån):
Fotosession 1:
Fotosession 2:
Fotosession 3 utomhus:
Havsrundan där vi fick gå sist o Panda skötte sig fint i kopplet ändå, hon har verkligen blivit duktig på det nu:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar