torsdag 26 mars 2015

Onsdag: spår och kompispromenad

Morgonen började med att öva stå på rygg/mage och det fattar hon direkt nu. Hon förstår även att jag vill ha henne stående så om hon sätter sig ner böjer hon upp bakbenen för att det ska räknas som stående :) blir bra benträning för henne! Vi gjorde även att hon ska hoppa upp med framtassarna på min axel framifrån och bakifrån på kommando.

Innan lunch la jag två spår varav Panda skulle få det ena och en hundkompis det andra. Vi åkte o hämtade upp kompisen och la då direkt ett nytt spår med kort liggtid, detta tog Panda fint.
det andra spåret tror jag i efterhand gick mindre bra av 2 anledningar: kompisen gnydde precis henne (men i bilen) vid hennes spårstart och hon ville gärna stanna hos honom. Sedan spårade hon någon meter bredvid spåret hela vägen och jag kan tänka mig att vind och stark sol kan ha gjort att det flyttat på sig.

Det spelade ingen roll dock med tanke på det bra spåret dagen innan så vi gick en långpromenad tillsammans, med lite bus för hundarna men mest koppelprom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar