måndag 16 mars 2015

Lördag: utställning!

Så var dagen här! Jag hade packat o gjort klart allt från leksaker, till vaccinationsintyg, de bästa godisarna o visningskläder för mig för att minimera min nervositet som därmed skulle föras över till Panda. Så jag vaknade lugn o Panda också.

Vi var på plats 1,5h innan Panda skulle upp i ringen och vi strosade omkring på skaren på snöängarna utanför och inne i växthuset där utställningen skulle ta vid. O Panda var bara i så bra temperament! Lyssnade fint på mig o strosade kring mina fötter. Reagerade knappt på en enda hund, trots att de var både många o nära. det är som att hon kopplar bort helt vid de tillfällena.

Först av alla gick vi in i ringen o det blev en lärdom för mig som aldrig varit på utställning förut. Men Panda sprang fint bredvid mig och gjorde som jag sa, trots att det bröt ut ett hund- och kvinnobråk just vid linjen vi sprang vid.

När hon skulle bli genomkollad viftade hon först på svansen av klappningarna men när de sedan tog lite stadigare tag om henne o kollade tänderna såg jag att hon drog bak öronen, och sen pussade hon mig i ansiktet. Fint att hon tog det lite obehagliga så. Sedan fick vi stå jättelänge men det fixade hon också fint. Så vi tog hem BIR, HP och BIG. Lite lattjopriser då vi inte hade nå motstånd.

Sen fick vi ju dock gå upp i BIS och då blev det lite roligare när vi stod mot en massa andra hundar o raser! Vi sprang runt igen och ställde upp dem och så räknade de bort en efter en tills det bara var vi och en greyhound kvar. Och när bara vi skulle springa fick Panda enda fnattet för dagen då hon ville börja busa med den, och då blev greyhounden vinnare och vi två. Det och hela dagen är vi så oerhört nöjda med!

Mellan ronderna låg hon bara o sov i mitt knä, eller så låg vi båda i bilen o vilade.

En kort prom blev det på kvällen i solnedgången.

In action med hög svansföring:

Viloläge:
BIS-2:
Rosettregn:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar