tisdag 17 mars 2015

Hemmalydnad, långprom o träningspass

Vi startade dagen med kökslydnad som igår i ca 20 min och sedan fick hon söka godis i 2 rum, varav jag släckte ner det ena o stängde dörren så det blev kolsvart. Hon sökte av bra ändå o använde, av naturliga skäl, nosen ännu mer.

Vi lunch åkte vi iväg till en långpromenad på nästan 2h med staffekompisen och en liten sheltie på drygt 5 månader. Jättemysig tur med duktig Panda i strålande sol igen! Vi gick längs älven hela vägen o ställde upp vovvarna vid ett ställe. Den lille ville springa iväg efter en stund o sen flyttade staffen på sig, men Panda satt kvar tills jag gav kommando; bravo!
Efter promenaden stod vi kvar o pratade ca 20 min o Panda var hur cool som helst i vanlig ordning nu för tiden.
Vi passerade många hundar på promenaden som hon knappt brydde sig om.

Innan middagen tränade vi tillsammans, eller jag tränade o Panda fick vara passiv eller bli hanterad genom att bli lyft. Detta ska vi fortsätta med! Övningarna idag var bara ett första smakprov kände jag. Direkt efter denna cirkel körde jag även stadga i Sitt där jag gjorde upphopp på sidan om henne och kastade godisar omkring henne som hon inte fick ta förrän jag sa Varsågod.

Trött vovve nu

Alla 3 hundar på promenad:

Och de två lite vuxnare med vacker omgivning:

Film på vårt träningspass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar