torsdag 12 mars 2015

Motion o passivitet

Imorse tränade vi lite utställningsstå igen med rätt koppel till och jag funderar fram o tillbaka om jag ska hålla i det uppåt som grundplanen är eller om jag bara ska låta det hänga då jag ändå inte drar hennes huvud uppåt med det.

Efter frukost mötte vi upp tollarkompisen för en härlig långpromenad på myren. Det var en riktigt värmande sol och en mysig tur då Panda var följsam och lyssnade av mig var jag ville gå. Vi skulle kolla in en båt som låg upp och ner för att se att hon inte reagerade på den, men hon hoppade upp på den istället från stillastående: bra spänst! Vi körde även lite Mellan benen då och då och hon gillar det kommandot också; fungerade fint även vid störning. Vi passerade hundar, cyklar och människor i olika takt och hon reagerade inte nämnvärt mot något. En hund hängde hon i kopplet lite på men skällde inte och släppte den så fort den hade passerat.

Efter turen tog vi oss till ett centrum i närheten till fots och satt där i ca 45min för passivitetsträning. Panda var helcool! Det kom t o m fram en lösspringandes hund till oss som hon bara tittade på.

Sedan kräktes hon 2 ggr och jag undrade om hennes lugna mood var p g a det eller p g a löpen.

Hon fick vila i bilen en stund medan jag snabbjobbade och sedan hade vi ett jobbmöte promenerandes med 3 kollegor som Panda fick följa med på under ca 1h. Hon var inte brydd i någon av de andra utan så fort vi stannade ville hon bara gosa med mig. Hon var pigg på promenaden i övrigt och duktig när vi stod och pratade någon kvart efteråt då hon bara satt o spanade runtomkring där det var full aktivitet av människor o cyklar.

Hemma fick hon middag och då kräktes hon igen. :( Gullig är hon dock då hon av någon anledning ville kräkas nära mig och sedan gosa direkt efteråt o liksom vara lite uschlig med öronen bakåt, sänkt huvud och så skulle hon trycka in sig under min armhåla eller nära min kropp på annat sätt. Mitt mammahjärta fick arbeta på högvarv.

Hoppas det är något snabbt övergående.

Panda på myren:
O polarna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar