fredag 27 mars 2015

Fullspäckad dag!

Dagen började tidigt o med insikten att panda hade sovit nästan hela natten i sängen med oss igen, mysigt!

Innan frukosten åkte vi äventyrsbilen till stan för att hämta upp sambon som lämnat in sin på service. Vi tog oss sedan på en mysig morgonpromenad i skogen där Panda fick springa lös och lyssnade 100%igt igen. När hon är såhär så är hon ju färdig liks, precis som jag vill ha henne.
Sedan skulle jag in på ett kort möte och sambon passivitetstränade henne ute en stund. Hon hade haft lite svårt att släppa mig när jag gick sa han och hon gjorde ett ryck där hon kastade sig mot kopplet för att kuta efter. Men sedan gick det bra.

Efter det åkte vi ner till stan där sambon hade några ärenden och då hade vi världens möjlighet till lydnadsträning mitt på torget med människor, cyklar och hundar omkring oss. Hon skötte sig jättebra med Fotgående, Stanna, Utställnings-stå och Gå mellan benen. Vi gick också till en lekpark där hon fick testa balansen på en gungbräda och hoppa upp på olika underlag och smalhet. Vi hann även med lite passivitet där en hund passerade på bara 1 meter i långt koppel och Panda brydde sig inte överhuvudtaget om den.

Trött vovve som fick frukost väldigt sent och sedan sov som en stock. Vi mysbrottades en kortis och var ute på tomten snabbt och sedan sov hon lite till innan vi åkte iväg på grillning med kollegor. Människor, barn och en hund fanns på plats och panda började med att skälla ut hunden rejält. Hon ger sig inte på länge. Säger jag till tystnar hon och sätter sig med blicken mot mig och sedan går hon på igen. När hon blivit tyst fick de leka och det gjorde de i dryga timmen. Ibland hälsade hon på folket men var duktig att bara nosa på barnen som sprang men utan att busa med dem. Vid ett tillfälle kom en joggare förbi och hon drog iväg men jag hann se och kallade in henne och hon kom direkt. Sista halvtimmen tog jag upp henne i mitt knä och då satt/låg hon bara där och ville bli klappad, hyfsat trött tror jag.

Efter middagen slocknade hon direkt igen.

Morgonpromenad:
Balansträning på lekpark i stan:
Bus med ny lekkompis:
Och fotouppställning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar