fredag 13 mars 2015

Passivitet,dusch o promenad

Panda sov hela natten utan kräks eller annat som kunde tyda på att hon inte mådde bra. Jag delade upp frukosten på 2 för att det inte skulle bli så mycket mat i magen på samma gång och det kom inte upp igen; skönt! Innan frukost tränade vi ingen lydnad eller annat då jag inte ville stoppa i henne något annat förutom köttkrossen. Jag borstade henne inför morgondagen utställning och sambon tog över och körde lite han med.

Vid lunch satt vi på verandan dryga halvtimmen; jag för att sola o Panda för att hon ska få passivitetsträna där. Och nu kom hon ner i varv riktigt snabbt; strosade bara omkring några minuter och la sig sedan tillrätta på samma ställe som hon la sig häromdagen.

Vi åkte sedan iväg för att jag skulle snabbjobba och efter det tog vi en fantastisk promenad i strålande sol i dryga timmen. Hon var följsam och duktig på att gå bredvid mig när det kom mötande cyklar eller människor. Vi blandade skog med gångväg. I slutet gick hon lugnt vid min vänstra sida utan att jag behövde säga något kommando eller liknande.

När vi kom hem blev det dusch inför morgondagen utställning. Det blev en rolig händelse! Hon gillar ju att stå inne i duschkabinen och tog sig därför snabbt in dit när jag skulle gå in. Jag stängde igen dörrarna och vattnet började spola och hon lekte med vattenstrålen. Jag sköljde över henne med vatten o schamponerade henne och sen när jag skulle skölja bort var det som att hon blev less (jag trodde hon blev rädd/stressad först) för hon började klättra på väggen och sedan på mig. Jag fortsatte som vanligt tills jag var klar och vi gick ut för att torka henne och ge leverpastej. Hon tog glatt emot dessa och när jag sedan skulle hoppa in i duschen och drog för duschkabinen krafsade hon på fönstret o ville in så hon fick sig en till dusch o ville inte gå ut sedan. Lustig skrutt!

Nu på kvällen har vi övat lite Stå igen och jag tror att det blir så att jag låter kopplet hänga rakt ner när hon ska stå då jag ändå inte drar hennes huvud uppåt.

O idag blir Panda 8 månader!

Panda vid min älsklingsbäck:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar