lördag 21 mars 2015

Havsrunda och stadstur

Då vi hade nattbesök fick vi skippa morgonlydnaden för att inte väcka de andra. Efter frukost åkte vi alla till havsrundan och promenerade i strålande sol. Äntligen fick Panda vara lös igen och hon lyssnade kanonfint på inkallningar och gå mellan benen som jag gav som kommando ibland. Så fort jag stannade och fotade stannade hon i vanlig ordning vid mina fötter. Vi tog oss upp på trappan till vindkraftverken och hoppade upp på en bord. I slutet av promenaden provade jag på två inkallningar från Fotsittande och de var jättefina! Sedan sprang vi till bilen och i farten tog jag fram min arm och då kastade hon upp framtassarna så att jag kunde lyfta upp henne i en enda rörelse och hon fick 'flyga' in i bilen :)

Lite lydnad hann vi sedan med hemma innan vi åkte till storstan för miljöträning. 1h drygt gick vi runt och då de andra skulle kika i affärer blev det perfekt att strosa en bit bland folkmassan och sedan stanna till under ca 10min utanför affärerna o bara stå. Hon fixade allt toppen; lugn, trygg och hade ögonen på mig. Brydde sig varken om hundar, eller annat.

På hemmaplan var hon sedan lite jobbig med gammhunden som hon börjat jucka på, men han bryr sig inte alls. Vi är dock på henne direkt.

Kort kvällsprom och lugnt i övrigt tillsammans med besöket.

Panda på havrundan:
Panda uppe på stråltrappan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar