lördag 28 mars 2015

Hemmabesök, flytt och massa bus

Nästan hela natten sov panda i sängen igen! Sambon kom hem mitt i natten och hon gick inte ens ner i hallen utan låg kvar och sov bakom mina ben. Svårt att uppskatta hur vaktig hon egentligen är när hon beter sig väldigt ojämt med detta :)

Tidigt på morgonen skulle tollarkompisen komma för ett daglig besök så jag tog ut Panda i rasthagen för att möta upp honom där. De fick busa i drygt 15min med en inkallning mitt i där de kom fint och satte sig för att få en godis o sedan fortsätta busa. Vi gick in efter det och i hallen skulle de gå på buset igen men då visade jag Nej direkt och de lydde direkt, så inom bara minuten hade jag 3 sovande hundar vid mina fötter. Efter en stund fick de frukost och så sov de lite till, innan sambon kom ner och undrade om tollarkompisen hade ställt in sitt besök. Först då reste de sig upp och hälsade på honom. Väldigt lugnt gäng.

Efter några timmar åkte jag o Panda iväg o hjälpte en kompis att flytta. Hon fick sitta i sin bur i bilen medan vi packade in och ur och efter det tog vi en promenad vid älven och så gick vi upp till den nya lägenheten där hon snabbt la sig ner i hallen o spanade på uppackandet.

När vi kom hem var hon riktigt trött så då vilade hela hundgänget vid mina fötter igen.

En stund senare åkte vi till hamnen där vi först gick havsrundan, där lydiga panda fick springa fritt medan de andra två var kopplade. Det var en solig dag och en del folk ute och promenerade. Sedan gick vi in till sambons kontor där hundar får springa fritt och då fick de busa igen, vilket de gjorde en stund men vilade sedan bredvid varandra. Det kom in 6 personer under tiden vi var där och det var kul att se att Panda höll vakten på det sätt att hon direkt hörde när de kom och skulle fram till dem, men med svansvift och öron lätt bakåt. Sedan gick hon tillbaka och busade med kompisen eller gick o la sig bredvid oss.

Väl hemma var det inte ens diskussion om bus utan de gick alla o la sig direkt. Väldigt härlig stämning i storflocken hela dagen!

Panda på inflyttning:
På havsrundan:

Bus i hamnen - från fullt ös:
Till medvetslöshet:
Och en sista gruppbild i solnedgång:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar