måndag 23 mars 2015

Terminallydnad o hemmafix

Lite kökslydnad hemma samt att båda vovvarna fick söka godis i vardagsrummet innan frukost. Därefter var Panda trött och sov tungt fram till lunch.

Då åkte vi till terminalen där vi mötte upp 3 andra hundar, 2 kända och en okänd. Och Panda var ganska jobbig. Skällde och hade sig mot den nya. Vi tog en kort promenad och gick sedan upp i det övre rummet i terminalen. Där var Panda ömsom duktig och ömsom jobbig mot nya hunden. Men hon kan gå från skällande och hängande i kopplet till att sedan gå direkt till mig och stoppa in huvudet i mitt knä så att hon inte ser någonting med ryggen mot de andra, så jag vet inte vilka känslor det är hon försöker spela ut.
Det blev mest passivitet idag och lite fotgående samt läggande under gång och stanna medan jag gick runt henne. Även fot och liggande med störning av de andra som passerade så det blev ett bra pass.
Efteråt tog vi en kort prom med den nya hunden och då bryr hon sig inte alls när hon går sida vid sida.

Mycket trött Panda när vi kom hem igen och då toksov hon timmar igen.

Innan middagen tränade vi lite tillsammans (film nedan) men då hon var trött och gammhunden var hemma så hetsade de upp varandra och fick för sig att olika delar i musiken innebar att det plingade på dörren och de for iväg o skällde på dörren. Suck.

Sista kvällsturen var hon dragig på så jag fick gå i cirklar och ta en egen väg för att få någon form av följsamhet mot slutet.

Ingen dag att minnas. Nya tag imorrn.


Samma bur:

En ny leksak som ska ges bort:

Film på dagens träningspass (lyft med Panda):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar