lördag 21 mars 2015

Fredag: träning och löptur

Dagen började med en promenad vår omgivning. Vi mötte hundar, barn o människor och Panda är ganska obrydd över det nu. Vi gick förbi en övertäckt båt som jag sladdrade lite med överdraget på och hon bryr sig inte överhuvudtaget om det heller, trycker bara in huvudet under båten för att nosa. Vi blandade promenerade med att hon fick gå fritt eller vid min sida på kommando; det börjar sitta nu. Skönt att inte behöva ha henne Fotgående för att hon ska vara gå där.

Vi tränade kort hemmalydnad o fixade i trädgården innan vi fick besök som ska vara här hela helgen. Då slocknade hon i vanlig ordning efter att ha noshälsat på dem.

På eftermiddagen tränade jag med hennes hjälp och jag provade nu att hon fick ligga som en säck på mina axlar medan jag gjorde benböj och det fungerade bra. Upplevde dock att hon gillar bättre när jag håller henne i famnen frampå. Jag ställde mig även i sidoplanka och höll upp det ena benet medan jag kastade godisar åt olika håll så att hon fick hoppa över mitt ben. Och en del andra övningar där hon fick ligga passivt och vänta.
Efter det tog vi en 3km löptur där vi riktigt myssprang tillsammans. Vid kurvorna kikar hon bakåt och jag säger höger eller vänster o visar med handen o hon girar åt det håll jag vill. 4 hundar brände vi förbi också snabbt o enkelt.
När vi kom tillbaka till huset lyfte jag upp henne och gjorde 10utfall x 3 set med henne i famnen; då fick hon flåsa av utanför och jag fick prova träningsövningarna utomhus.

På kvällen blev det socialträning där hon fick vila/tugga tuggpinne med besökanden.

Tröttgosig panda:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar