tisdag 6 januari 2015

Gammalt inlägg 26Nov

Idag var det en trött valp som vaknade just efter sju så då var det skönt att inte ha så många planer utan bara kunna låta henne vila. Vi myste med en leksak dryga halvtimmen där hon bara snuttar på den och ålar runt i knäet.

Sedan åkte jag till jobbet och valpen o gammhunden fick följa med min sambo till jobbet i hamnen några timmar. När jag kom och hämtade henne låg hon o slumrade efter lite bollkast tidigare.

Vi åkte till golfbanan igen för att ta en runda innan kvällningen, mörkret och lugnet. Vi har börjat öva på Följ vilket jag klassar in som att hon ska gå bredvid mig på vänstra sidan, ingen exakt placering. Hon är duktig på det i korta stunder utan koppel. Men något hon är bra på det är att sätta sig direkt jag stannar och kolla upp på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar