måndag 26 januari 2015

Lydnad och snöbus

Panda sov ganska länge idag så direkt hon vaknade fick hon frukost och sedan lugnt mys för att smälta maten bra. 2h senare var vi i träningshallen tillsammans med 3 andra vovvar och dagens pass gick väl sådär. Hon var lite spattig redan innan träningen så jag hade det på känn.

Första omgången Fot-gående gick bra och efter lek så blev hon inte lika alert längre, var lite slö i skallen. Så vi övade Fotstående med störning omkring oss där jag belönade när hon tittade på mig.

Efter det blev det lugnare aktiviteter: hon fick vänta medan jag skulle hjälpa en tjej med hennes hund och då satt hon tyst (ett gny kom under tiden) nästan hela tiden medan jag var borta några minuter. Sedan övade vi Platsliggning 2 omgångar med nästan 1 minut per omgång. Första gick perfekt, på andra ställde hon sig upp när jag nästan var framme på vägen tillbaka.

Sedan satt vi bara där och myste/var passiva och det var skönt att vi kunde göra det.

Jag tar med mig att försöka ha en plan B när min plan A inte går som den ska: jag hade tänkt att jobba på energin i Fot-gående o inkallning idag men då hon inte var med på det fick jag lite svårt att inse vad vi skulle göra istället. Det löste sig ju men jag kan vara bättre förberedd för det.

Jag tar även med mig att hon inte ska köra slut på sig dagen innan samt, efter tips från en god vän, att faktiskt börja lägga in vilodag för att se hur hon funkar på det.

Därefter fick hon följa med till isvaken där vi skulle bada men hon var tröttjobbig så fick stoppas in i bilen efter en stund för hennes skull.

På kvällen tog vi en otroligt mysig skogstur i djupsnö där hon fick springa lös och skötte inkallningarna perfekt! En massa bus i snö och springandes bredvid varandra i snön.


Panda nästan högst upp på kullen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar