söndag 11 januari 2015

Slö söndag

Vi började dagen i snöstorm och piskande vind vid havet på vår runda, mysigt då det var ett tag sedan vi gick där. Panda har haft en växa-period och varit lite tröttare än vanligt så då har jag minskat motionen och låtit lydnadsträning och annan mental stimulans fått ta upp all tid istället. Idag ville dock både jag och gammhunden morgonpromenera så då fick hon haka på. Lite lek i en stor snöhög hann vi med också innan båda vovvarna sprang före mig till bilen i motvind och snabbt ville hoppa in för att åka mot frukosten.

Sedan har dagen gått i slow-motion. Vi har tränat lite, klippt klor och tränat lite till.

Kloklippningen innebär numer kloklippningskorv till. När vi fick hem henne skrek hon som en stucken gris så fort klotången togs fram och sambon var tvungen att hålla i henne med båda armarna medan jag klippte. Det kändes inge bra och då kliklippning aldrig varit ett problem för mina hundar var jag tvungen att tänka till. Så vi började betinga om kloklipparen till att den betyder korv i massor och nuförtiden sitter hon framför mig och ger mig tassen varje gång en ny klo ska klippas och sedan matar jag henne med korv efteråt, hon ger mig sedan tassen på nytt igen och så matar jag henne med korv. Mycket trevligare att ha det så för oss båda!

Bild från när vi hämtade hem Panda, 8 veckor gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar