tisdag 27 januari 2015

Lugn dag med lite repetering

När jag ändå skulle jobba en hel dag blev det perfekt att ta en ganska lugn vilodag för Panda. På morgonen strosade vi omkring här hemma dryga 2h där jag bytte lakan, diskade, tvättade etc och hon mest bara låg o spanade på mig samt att jag skottade och då passade det bra att hon fick sitta bunden en bit ifrån mig. Idag satt hon ner men gnydde aningens istället men jag tar ingen notis om henne så det känns som att det bara är att fortsätta komma ihåg att öva på och så blir nog det bra.

Sedan fick hon vara ensam hemma dryga timmen och jag såg utifrån att hon la sig tillrätta så fort jag låst dörren och sambon hade hittat henne slumrandes när han kom hem. Efter det har hon haft en lugn  dag i bilen med en busrunda i snön med gammhunden.

Jag kom hem vid middagstid och å passade vi på med lite tuggpinnefix och repetera några grejer som jag filmade. Nu verkar det bli en fortsatt lugn kväll i vanlig ordning.

Övertydlig Sitt och Ligg för att få till låsta bakben (och undvika damsadel):

Stadga i Sitt och Ligg direkt efter föregående övning (kan se att hon behöver påminnas om att Sitt gäller tills annat kommando sägs):

Target och Sitt blandat, för att testa om hon lyssnar på kommando eller bara chansar när hon hör ord från min mun:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar