fredag 16 januari 2015

Mest bara mys

Idag känns det som att vi mest bara myst men när jag nu ska sammanfatta dagen så har den ju innehållit lite annat än det. Morgonen började med mys i alla fall med hennes favoritleksak Grävlingen, som nu mest bara är en tufs, och tuggpinne. Sedan hann vi repetera bakdelskontroll på lillpallen och nu fixade hon det! När jag flyttar mig flyttar hon sin bakdel efter! Det behövde bara sovas två nätter på det så visade det sig att hon kunde det :)

Efter frukost var det en tröttis som sov några timmar innan vi gjorde samma stadgaövning som igår samt repeterade Kom när hon har godis just framför dig; då ska hon ändå komma till mig först så får hon ta godisen efter jag sagt varsågod.

Därefter åkte vi ut till ett Naturreservat där vi promenerade i knappt en timme, koppel hela vägen, Oftast får hon springa fritt men då det var ett naturreservat så passade det den eventuella trotsen bra. Vi hann även med en runda till stora Brukshundklubben där vi mest spanade in området, tränade lite och kastade snöbollar desto mer. Sedan har det varit lugnt med lite mer grävlingmys och tuggpinnetugg.


Lite olika sovställningar hon kan ha på sina tröttdagar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar